karlekhoppochfortvivlan.blogg.se

Mitt namn är Sandra, 30 år från Västerås. Skriver om hur det är att ha en 3-årig dotter som är under utredning för att vara ett energiknippe och hur vi som familj tar oss igenom det tillsammans. Hoppas även att jag ska kunna nå ut till andra i samma situation.

Hur går det med allt?

Publicerad 2016-01-15 00:35:50 i Allmänt,

Ursäkta avbrottet i skrivandet, har inte mått så bra dom senaste dagarna.
Men just nu sitter man på jobbet och det är lugnt så jag passar på att skriva lite.
Hur går det med allt?
Allt står ganska stilla för tillfället, har nu fått höra från flera håll att vi börjat i fel ände i våran utredning av Molly.
Att man ska börja med BUP, vilket låter som fel ände i mina öron. Men att det är långa köer hos dom och då är remiss att föredra, men då måste iallafall BVC kopplas in eftersom att det är dom som sköter remissen, så för mig känns det som att vi började från rätt håll. Vi får helt enkelt se hur det löser sig. Psykologen ska ju vara på dagis nästa vecka för att kolla läget och sen två möten efter det. Jag blir dock så frustrerad över hur lång tid sånt här får ta, det är för tusan barn det handlar om, små barn som lider i det hela. Fattar inte hur tafatt systemet är.
 
 
 
En dag i taget..
 
BTW.. Molly gjorde det idag, haha.. Hon hade slickat på en stolpe ute på dagis idag. Stackars liten hade sår på hela läppen, fröknarna hade fått lov att hjälpa henne loss. När vi skulle gå hem så ville hon visa vart det hade hänt och visst beviset hade fryst fast, blod på stolpen. Min lilla knäppfia..
 

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2016-01-21 12:48:07

Du, nu har jag börjat jobba igen och idag undersökte jag lite om hur ni ska kunna göra. Egentligen borde förskolan, BVC eller familjeläkaren kontaktat BUP, men det verkar dom ju inte fatta i ert fall. Man kan ju fråga sig varför. Dock behövs det inte att dom remitterar, utan ni kan själva göra det. Hörde dock att det kan vara långa väntetider, så tipset jag fick var att ni tar med dottern till bup-akuten (ligger i samma hus som vuxenpsyk). Det låter kanske mer drastiskt än vad det är. Kommer man dit brukar rullarna iaf snabbas på lite. Det var väl typ det jag kunde hjälpa till med, ledsen att jag inte kan göra mer!

Svar: Be inte om ursäkt. Allt är till stor hjälp. Vi ska absolut prova BUP akuten. Tack igen.
Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

30 år och kommer från Västerås. Bor tillsammans med min man, 3 barn och hunden ozzy. Här får ni ta del av hur det är att ha en 3-åring under utredning för att vara ett energiknippe och hur vi som familj tar oss igenom det.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela