karlekhoppochfortvivlan.blogg.se

Mitt namn är Sandra, 30 år från Västerås. Skriver om hur det är att ha en 3-årig dotter som är under utredning för att vara ett energiknippe och hur vi som familj tar oss igenom det tillsammans. Hoppas även att jag ska kunna nå ut till andra i samma situation.

Provresultat och kyla

Publicerad 2016-01-15 22:23:19 i


Fy satan vad kallt det är ute, inte ens hunden vill vistas ute. Men ska tvinga ut mig imorgon med Mollsan och åka lite pulka. Älskar vårat område, på vintern kan man åka pulka i backen 100 meter bort och på sommaren är det ett pool område på samma ställe. 

Ringde läkaren idag för att kolla om Mollys provresultat kommit och det hade dom. Allt såg bra ut, ingen mat allergi eller så och blodvärdet var bra. Det hon reagerade på var Mollys vikt, att hon står still i vikten. Är det så konstigt? Har berättat om våra middagar och sen sitter hon aldrig still, inte konstigt att kroppen förbränner. Men i mina o andras ögon är hon inte smal på det sättet, hon är normal i kroppen! 
Så jag bad om att få en ny tid för att kolla upp vad felet kan vara för det består. Hon (sköterskan) tyckte att en telefontid räckte för inte ska doktorn behöva klämma igen? Man ba.. Hallå?  Igår grät Molly för att hon hade ont i magen! Min tolerans börjar sina, när det är små barn det handlar om så måste vården skärpa sig! 

Eller har jag fel?

Kommentarer

Postat av: dollan

Publicerad 2016-01-15 23:13:15

Vården suger åsneballe. Bara ett annat ord för "spara pengar".

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

30 år och kommer från Västerås. Bor tillsammans med min man, 3 barn och hunden ozzy. Här får ni ta del av hur det är att ha en 3-åring under utredning för att vara ett energiknippe och hur vi som familj tar oss igenom det.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela